לתאורה ספוט יש שימושים שונים, ספוטים לתאורה ביתית, ספוטים לגינה, ספוטים להארת חפצים מסויימים.

בדרך כלל הספוט מאיר באור ממוקד ומכאן גם שמו spot. בספוט לד (LED) ניתן לבחור במבחר זוויות הארה 8º-120º מעלות.

ספוט ההלוגן "זולל" חשמל ומייצר חום רב, מה גם שאורך החיים שלו קצר, ספוט הלד (LED) מהווה תחליף הולם לספוט ההלוגן, ניתן להחליף כל ספוט בספוט לד (LED) לשלם פחות בחשבון החשמל ולא להחליף נורה במשך הרבה מאוד זמן.
ישנם כמה סוגים של נורות ספוט שעבורם יש תחליף בספוטים לד (LED):
1. ספוט לד (LED) דקרויקה– חיבור אשר נקרא MR16 או GU5.3 , החיבור בעזרת שני פינים אשר ברוב המקרים פועל על מתח של 12VDC/AC וניתן בלד (LED) לקבל גם ב 230V AC.

יש לשים לב! – למחליפים נורות ספוט קיימות, יש לבדוק את סוג השנאי המותקן לפני שמחליפים לנורת ספוט לד (LED), שנאי אלקטרוני לא מתאים ולא יעבוד בצורה תקינה עם נורת הספוט לד (LED) לעומת זאת שנאי מכני יוכל לעבוד בצורה תקינה. לעבודה תקינה ביותר של הספוט לד (LED) רצוי לחבר שנאי 12VDC.

בנוסף,חובה לקחת בחשבון גם את גובה נורת הספוט לד (LED), בתאורת לד העוצמה היא פונקציה ישרה של הגודל, ככל שהספק הנורה בוואט (W-watt) גבוה יותר כך יהיה הספוט ארוך יותר. חשוב להדגיש כי מידת קוטר הנורה (50mm) נשמר זהה בנורות ספוט לד (LED).
נורת ספוט לד (LED) MR16 מגיעה בהספקים של 1-9 W כאשר אורך הנורה הוא 42-120 mm בהתאמה, את הגודל המדוייק ניתן לקבל בפירוט של כל מוצר בקטגורית ספוטים לד (LED) דקרויקה. לכן רצוי תחילה לוודא כי אכן יש את העומק הדרוש לנורה שבחרתם.

2. ספוט לד (LED) ביונט– חיבור אשר נקרא GU10, חיבור זה פועל במתח של 230VAC גם בנורות הספוט לד (LED). בספוט ביונט לד (LED) נצטרך לחבר מתח ישיר מהרשת ללא צורך בשנאים למינהם.

ספוט הביונט לד (LED) מגיע בעוצמות 1-9 W בדומה לחיבור ה MR16.
גם בספוט הביונט לד (LED) אורך הנורה חשוב וצריך לקחת אותו בחשבון, את המידע אודות הסוגים השונים ניתן לראות בפירוט מוצרי האתר בקטגורית ספוטים לד (LED) ביונט.

3. ספוט לד (LED) הברגה רגילה– חיבור אשר נקרא E27, חיבור זה פועל במתח של 230VAC (ניתן במקרים מסויימים לקבל גם במתח של 12VDC). לא נדרש לבצע שום שינוי חשמלי, מחליפים נורה בנורה.

ספוט הברגה יכול להגיע כספוט לד (LED) בקוטר הסטנדרתי 50mm וגם כנורות PAR, נורות ה PAR מגיעות בגדלים סטנדרטים ומכונים PAR20, PAR30, PAR38 גם להן יש נורות PAR לד (LED) תואמות בהספקים של 5-15W. גם כאן יש לוודא שגובה נורת הלד (LED) מתאים לגובה הקיים.
ישנן עוד הרבה סוגים של נורות לד (LED) הברגה E27, אותן תוכלו למצוא באתר בקטגורית ספוטים לד (LED) הברגה.

4. ספוד לד (LED) הברגה קטנה– חיבור אשר נקרא E14, חיבור זה פועל במתח של 230V AC (ניתן במקרים מסויימים לקבל גם במתח של 12VDC). גם בנורה זו נורת הספוט לד (LED) E14 לא דורש שינוי חשמלי כלשהו.

נורות הספוט לד (LED) E14 מגיעות בהספקים של 1-9 W. נורות הברגה E14 לד (LED) מקטגוריות נוספות תוכלו למצוא בקטגורית ספוטים לד (LED) הברגה..

5. ספוט QR לד LED– חיבור אשר נקרא AR111, זוהי נורה אשר מגיעה בקוטר סטנדרטי של 111mm, פועלת במתח של 230V AC וגם 12VDC/AC.

נורת ה QR מוגדרת כספוט אך ב QR לד (LED) ניתן לקבל את הנורה ב 30º-140º.
ניתן לקבלה בהספקים של 6-12 W. חשוב! לעבודה תקינה של הספוט לד (LED) רצוי לחבר שנאי 12VDC